Toimintakertomus vuodelta 2013
1.6.2014 10:52 Uutiset / Oulun Seudun Urheilutoimittajat TOIMINTAKERTOMUS VUODELTA 2013

HALLINTO
Kevätkokous pidettiin 9.4.2013 Urheiluravintola Kentän tiloissa. Kokouksen puheenjohtajana toimi Osmo Hekkala. Paikalla oli 14 OSUT:n jäsentä ja kannatusjäsentä.
Syyskokous pidettiin 13.12.2013 Urheiluravintola Kentällä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Osmo Hekkala. Läsnä oli 12 jäsenmaksunsa maksanutta yhdistyksen jäsentä.
Hallituksen jäseniksi seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi 2014-2015 valittiin jatkamaan erovuorossa olleet Hannele Lamusuo ja Pekka Räsänen. Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin Matti Ahola (tehtävästä luopuneen Jukka Harmaalan tilalle). Puheenjohtaja Kari Linna ei ollut erovuorossa, joten hän jatkaa tehtävässään vuoden 2014. Hallituksessa jatkavat myös jäsenet Hanna Kuusiluoto, Lyly Rajala ja Ari Stenius, jotka ovat erovuorossa vuoden 2014 syyskokouksessa.
Vuodelle 2014 syyskokous päätti jäsenmaksuksi edelleen 25 euroa. Vuoden lopussa yhdistyksessä oli yhteensä 86 henkilöjäsentä, joista 71 oli jäsenmaksunsa OSUT:lle maksanutta B-jäsentä ja 15 A-jäsentä, jotka maksavat jäsenmaksunsa suoraan UL:oon. Lisäksi OSUT:lla oli neljä (4) kannatusjäsentä. Yhdistyksen taloudellinen tilanne oli koko toimintakauden hyvä.
OSUT:n sääntöjen (12§) mukaisesti hallitus valitsi vuodeksi 2013 keskuudestaan varapuheenjohtajaksi Ari Steniuksen, koulutusvastaavaksi Jukka Harmaalan ja tiedotusvastaavaksi Hannele Lamusuon. Taloudenhoitajaksi valittiin Pauli Vepsäläinen ja sihteeriksi Pekka Räsänen.
Vuonna 2013 hallitus kokoontui 10 kertaa.
Toimintakauden aikana jäsenille lähetettiin ja välitettiin sähköinen jäsentiedote, kevät- ja syyskokouskutsut, Vuoden Urheilutekoon liittyviä viestejä, Vuoden Urheilija, Valmentaja ja Joukkue-äänestykseen liittyviä viestejä sekä runsaasti sähköpostitiedotteita OSUT:lta, UL:lta sekä urheiluseuroilta. Fair Play-lehdessä oli juttuja mm. Vuoden Urheiluteko-valinnasta ja UL:n Talvipäivistä. OSUT:n kotisivut ovat UL:n sivujen yhteydessä osoitteessa http://www.urheilutoimittajat.fi/. Webmasterin tehtävät hoiti Hannele Lamusuo. OSUT ry:n pankkiasiointi hoidettiin Oulun Osuuspankissa.

VARSINAINEN TOIMINTA VUONNA 2013
6.1. luovutettiin Pohjois-Pohjanmaan liiton järjestämän Loppiaisvastaanoton yhteydessä ensimmäinen Vuoden Urheiluteko-palkinto piispa Samuel Salmelle hänen kehittämästään Piispan Sauvakävely-tapahtumasta.
20.3. valitsi Urheilutoimittajain liitto vuosikokouksessaan OSUT:n pitkäaikaisen jäsenen Jouko Vuorjoen (Kaleva) Vuoden Urheilutoimittajaksi.
20.3. valittiin UL vuosikokouksessa OSUT:n pj Kari Linna UL:n hallituksen jäseneksi.
25.3. tutustuttiin liikuntakeskus HealthEx:n toimintaan ja sovittiin yrityksen kanssa merkittäviä jäsenetuja sisältävästä yhteistyöstä.
15.4. hallitus piti kokouksensa Virpiniemen liikuntaopistolla, jossa rehtori Pekka Hämäläinen esitteli opiston toimintaa ja suunnitelmia.
13.5. tutustuttiin jälleen 12 jäsenen voimin Äimäraution hevosurheilukeskukseen. Isäntänä toimineet Pohjolan Hevosystävien hallituksen puheenjohtaja Kari Eriksson ja markkinointipäällikkö Janne Soronen perehdyttivät jäseniä raviurheilun saloihin.
UL myönsi OSUT:lle koulutusavustusta 300 euroa.
Vuonna 2013 oli seuraavilla jäsenillä merkkipäivä: Pentti Uusi-Illikainen 80 v, Risto Luodonpää 50v ja Teija Virkberg 50 v. Heitä onniteltiin OSUT:n standaarin kera.
Tiistaina 10.9. olimme vieraana Kärppien perinteisessä informaatiotilaisuudessa Kärppäklubilla. Paikalla oli peräti 32 OSUT:n jäsentä ja 10 henkilöä Kärppien organisaatiosta. Tilaisuudessa kuultiin kattava katsaus Kärppien tilanteeseen organisaation eri osa-alueilla ja lopuksi nautittiin Kärppien tarjoamat maittavat ruuat juomineen.
11.9. lähetettiin OSUT:n jäsenille, kannatusjäsenille sekä Pohjois-Suomen tiedotusvälineille tiivistelmä Kärppien kotiotteluiden mediakäytännöistä.
OSUT järjesti UL:n Talvipäivät 23.11. Virallisen ohjelman aiheina olivat Kärpät sekä Ouluseudun Urheiluakatemia. Lopuksi seurattiin ottelua Kärpät - Ilves. Tilaisuus onnistui hyvin, ja siitä uutisoitiin Fair Play - lehdessä 4/2013 (tekijöinä Hanna Kuusiluoto / teksti ja Hannele Lamusuo / kuvat) ja UL:n sekä OSUT:n nettisivuilla.

OSUT ry, hallitus

«  Lokakuu   »