Toimintakertomus vuodelta 2012
19.3.2013 13:02 Uutiset / Oulun Seudun Urheilutoimittajat

Vuosikokouksen 9.4.2013 hyväksymä

TOIMINTAKERTOMUS VUODELTA 2012

HALLINTO                       Kevätkokous pidettiin 8.5.2012 Oulun Osuuspankin tiloissa ja pankin isännöimänä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Matti Soisalo. Paikalla oli 14 OSUT:n jäsentä ja kannatusjäsentä.

OSUT päätti luopua maakunnan parhaan urheilijan valinnasta. Sen tilalle hallitus kehitti uuden palkitsemisen, jonka nimeksi tuli Vuoden Urheiluteko. Kevätkokous hyväksyi hallituksen esityksen, ja ensimmäinen tunnustus Vuoden 2012 Urheiluteko luovutettiin piispa Samuel Salmelle hänen kehittämästään Piispan Sauvakävely-tapahtumasta. Palkitseminen tehdään yhteistyössä Pohjois-Pohjanmaan liiton kanssa. Palkitsemiseen kuuluva kuvanveistäjä Sanna Koiviston tekemä taideteos ”Yhteistyö” sekä kunniakirja luovutettiin piispa Salmelle Pohjois-Pohjanmaan liiton järjestämän Loppiaisvastaanoton yhteydessä. Liitto maksoi taideteoksen kustannukset (n. 500 €) sekä kutsui koko OSUT:n hallituksen vastaanotolle.

Syyskokous pidettiin 22.11.2012 hotelli Scandicissa. Kokouksen puheenjohtajana toimi Pentti Uusi-Illikainen. Läsnä oli 7 jäsenmaksunsa maksanutta yhdistyksen jäsentä.

Erovuorossa ollut puheenjohtaja Kari Linna valittiin yksimielisesti jatkamaan tehtävässä seuraavan kaksivuotiskauden 2013 – 2014. Hallituksen jäseniksi valittiin jatkamaan erovuorossa olleet Hanna Kuusiluoto, Lyly Rajala ja Ari Stenius. Vuoden 2013 hallituksen jäseninä jatkavat Jukka Harmaala, Hannele Lamusuo ja Pekka Räsäsen, jotka eivät olleet erovuorossa.

Vuodelle 2013 syyskokous päätti jäsenmaksuksi edelleen 25 euroa. Jäsenluettelo päivitettiin sääntöjen 4§:n mukaiseksi, jolloin luettelosta poistettiin ne henkilöt, jotka eivät enää toimi Pohjois-Pohjanmaalla. Vuoden lopussa yhdistyksessä oli yhteensä 89 jäsentä, joista 70 oli jäsenmaksunsa OSUT:lle maksanutta B-jäsentä, 4 kannatusjäsentä ja 15 A-jäsentä, jotka maksavat jäsenmaksunsa suoraan UL:oon. Yhdistyksen taloudellinen tilanne oli koko toimintakauden hyvä.

OSUT:n sääntöjen (12§) mukaisesti hallitus valitsi keskuudestaan varapuheenjohtajaksi Ari Steniuksen, koulutusvastaavaksi Jukka Harmaalan ja tiedotusvastaavaksi Hannele Lamusuon. Taloudenhoitajaksi valittiin Pauli Vepsäläinen ja sihteeriksi Pekka Räsänen.

Vuonna 2012 hallitus kokoontui 9 kertaa.

Toimintakauden aikana jäsenille lähetettiin ja välitettiin sähköinen jäsentiedote, kevät- ja syyskokouskutsut, Vuoden Urheilutekoon liittyviä viestejä ja runsaasti sähköpostitiedotteita OSUT:lta, UL:lta sekä urheiluseuroilta. Fair Play-lehteen tehtiin juttuja mm. Toni Niemisen vierailusta, Kärppäillasta ja jäsen Kimmo Siirasta. OSUT:n kotisivut ovat UL:n sivujen yhteydessä osoitteessa http://www.urheilutoimittajat.fi/. Webmasterin tehtävät hoiti Hannele Lamusuo. OSUT ry:n pankkiasiointi hoidettiin Oulun Osuuspankissa.

VARSINAINEN TOIMINTA

-          Kotisivuille laadittiin luettelo OSUT ry:n jäseneduista, ja niistä viestitettiin jäsenille myös suoraan sähköpostitse.

-          UL myönsi OSUT:lle koulutusavustusta 400 euroa.

-          Vuonna 2012 seuraavilla jäsenillä oli merkkipäivä: Veijo Kyllönen 60 v, Hannele Lamusuo 50 v ja Tuomo Metsäranta 80 v. Heitä onniteltiin OSUT:n standaarin tai kynän kera.

-          UL:n Golfmestaruuskilpailuihin 4.-5.6. Jyväskylässä osallistui kolme OSUT:n jäsentä. Tasoituksellisessa lyöntipelisarjassa Pekka Räsänen oli 7:s nettotuloksella 154 lyöntiä, Tommi Linna 23:s tuloksella 172 ja Matti Tieksola 26:s tuloksella 177.

-          Olympiavoittaja Toni Niemisen Oulun vierailun yhteydessä järjestettiin 7.9. hotelli Scandicissa vapaamuotoinen keskustelutilaisuus ”Mikin molemmin puolin”.  Tilaisuudessa oli 11 osanottajaa.

-          Maanantaina 10.9. olimme vieraana Kärppien perinteisessä informaatiotilaisuudessa Kärppäklubilla. Paikalla oli peräti 30 OSUT:n jäsentä ja 11 henkilöä Kärppien organisaatiosta. Tilaisuudessa kuultiin kattava katsaus Kärppien tilanteeseen organisaation eri osa-alueilla ja lopuksi nautittiin Kärppien tarjoamat maittavat ruuat juomineen.

OSUT ry

«  Lokakuu   »