Toimintakertomus vuodelta 2010
9.5.2011 13:31 Uutiset / Oulun Seudun Urheilutoimittajat
OSUTin hallitus esittää vuosikokoukselle toimintakertomuksen hyväksymistä seuraavassa muodossa.

HALLINTO
Viimeinen vanhojen sääntöjen mukainen vuosikokous pidettiin 19.3.2010 Aktia Kiinteistövälitys Oy:n isännöimänä yrityksen toimitiloissa. Kokouksen puheenjohtajana toimi kunniajäsen Markku Peura. Kokouksessa oli 13 OSUT:n jäsentä.
Vuosikokous valitsi yhdistyksen hallituksen puheenjohtajan ja muut hallituksen jäsenet loppuvuodeksi 2010. Puheenjohtajaksi valittiin Oulusta muuttavan Arto Aunolan tilalle Kari Linna. Hallituksen jäseniksi valittiin Hannele Lamusuo, Lyly Rajala, Pekka Räsänen, Matti Soisalo, Ari Stenius ja Anssi Väisänen. Tilintarkastajiksi valittiin Veijo Kyllönen ja Tuomo Metsäranta sekä varatilintarkastajiksi Osmo Hekkala ja Matti Tieksola.

OSUT:n sääntöjen (12§) mukaisesti hallitus valitsi keskuudestaan varapuheenjohtajaksi Ari Steniuksen, koulutusvastaavaksi Anssi Väisäsen ja tiedotusvastaavaksi Hannele Lamusuon. Taloudenhoitajaksi valittiin Pauli Vepsäläinen ja sihteeriksi Pekka Räsänen. Hallitus kokoontui 10 kertaa vuonna 2010.

Vuodelle 2010 vuosikokous päätti jäsenmaksuksi 25 euroa. Vuoden lopussa yhdistyksessä oli yhteensä 100 jäsentä, joista 76 oli jäsenmaksunsa OSUT:lle maksanutta B-jäsentä, 5 kannatusjäsentä ja 19 A-jäsentä, jotka maksavat jäsenmaksunsa suoraan UL:oon. Yhdistyksen taloudellinen tilanne oli koko toimintakauden vakaa.

Uusittujen sääntöjen mukainen syyskokous pidettiin 26.11.2010 Äimäraution hevosurheilukeskuksessa Pohjolan Hevosystävät ry:n uuden toimitusjohtajan, OSUT:n kannatusjäsen Reijo Ylitalon isännöimänä. Kokouksen puheenjohtajana toimi kunniajäsen Markku Peura. Kokouksessa oli 9 jäsenmaksunsa maksanutta OSUT:n jäsentä.

Syyskokous valitsi kaudelle 2011 – 2012 yhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi Kari Linnan. Hallituksen jäseniksi valittiin Hanna Kuusiluoto, Hannele Lamusuo, Lyly Rajala, Pekka Räsänen, Matti Soisalo ja Ari Stenius. Tilintarkastajiksi valittiin Veijo Kyllönen ja Timo Pätäri sekä varatilintarkastajiksi Osmo Hekkala ja Matti Tieksola.

Uusien sääntöjen mukaan sekä hallituksen puheenjohtajan että hallituksen jäsenten toimikausi on kaksi (2) vuotta siten, että hallituksen varsinaisista jäsenistä on puolet vuosittain erovuoroisia. Ensimmäisellä kerralla erovuoroiset määrätään arvalla. Hallitus suoritti erovuoroisten arvonnan vuoden 2011 ensimmäisessä kokouksessaan, ja erovuorossa syyskokouksessa 2011 ovat Hannele Lamusuo, Pekka Räsänen ja Matti Soisalo.

Toimintakauden aikana lähetettiin jäsenille kokouskutsuja, maakunnan parhaiden urheilijoiden äänestysasiakirjat ja useita sähköpostitiedotteita sekä OSUT:n että UL:n toiminnasta. UL:n jäsenkorttiuudistus aiheutti runsaasti jäsenille suunnattua viestintää. Fair Play-lehteen ja kotisivuille tehtiin useita juttuja OSUT:n jäsenistä (mm. Mika Kuljusta), koulutustilaisuuksista sekä maakunnan parhaiden urheilijoiden äänestyksestä. OSUT:n kotisivuista vastasi tiedotusvastaava Hannele Lamusuo.

VARSINAINEN TOIMINTA

-         9.1. OSUT tutustui 10 jäsenen voimin Sun Volley ry:n toimintaan.
-         OSUT:n edustajana Vuoden Urheilija – gaalassa 11.1. oli (tuolloinen pj) Arto Aunola
-         Arto Aunola oli OSUT:n edustajana 24.3.2010 Helsingissä UL:n vuosikokouksessa; hän jatkaa UL:n hallituksen jäsenenä ja Vuoden Urheilija – valiokunnassa.
-         Oulun Lipon hienosti järjestämään informaatioiltaan 7.5. osallistui 14 OSUT:n jäsentä. Iltaa isännöivät kolme Lipon organisaation johtoon kuuluvaa toimitusjohtaja Hannu Laitisen johdolla.
-         Kuninkuusravien tiedotustilaisuuteen osallistui kymmenkunta yleistoimittajaa.
-         16.8. pidetyn hallituksen kokouksen yhteydessä onniteltiin 70 vuotta täyttänyttä taloudenhoitajaamme Pauli Vepsäläistä sekä 50 vuotta täyttänyttä jäsen Martti Turusta. Molemmille luovutettiin OSUT:n kynä.
-         Maanantaina 13.9. olimme vieraana Kärppien perinteisessä informaatiotilaisuudessa Kärppäklubilla. Paikalla oli 28 OSUT:n jäsentä ja 6 henkilöä Kärppien organisaatiosta. Tilaisuudessa kuultiin kattava katsaus Kärppien tilanteeseen organisaation eri osa-alueilla ja lopuksi nautittiin Kärppien tarjoamat maittavat ruuat juomineen.
-         Lentopallon liigakauden alkamisen merkeissä järjestettiin 30.9. koulutustilaisuus. Se pidettiin Oulun kaupungintalolla apulaiskaupunginjohtaja Timo Kenakkalan toimiessa illan isäntänä. Mukana oli 20 toimittajaa.
-         11 OSUT:n jäsentä osallistui jääkiekon sääntö- ja tuomaritoiminnan koulutustilaisuuteen 18.10. Kärppäklubilla.
-         8.11. tutustuttiin uusittuun Raatin stadioniin Oulun kaupungin liikuntalaitospäällikkö Matti Raution johdolla 14 jäsenen voimin.
-         60 vuotta täyttänyttä sihteeri Pekka Räsästä onniteltiin OSUT:n kynällä.
-         Joulukuussa OSUT:n jäsenet valitsivat jälleen äänestämällä Pohjois-Pohjanmaan parhaan urheilijan. Ylivoimaiseksi ykköseksi toimittajat äänestivät mm. naisten 4x5 km:n viestissä olympiapronssia saavuttaneen Riitta-Liisa Roposen (Oulun Hiihtoseura).

OSUT ry

«  Lokakuu   »