Fair Play -lehti: Veikkauksen sponsoriyhteistyö hyödyttää myös sen asiakkaita
16.10.2017 10:52 Uutiset / Urheilutoimittajain Liitto ry

Fair Play -lehti: Veikkauksen sponsoriyhteistyö hyödyttää myös sen asiakkaita

Vuoden 2017 alussa Veikkaus, Raha-automaattiyhdistys ja Fintoto yhdistyivät uudeksi peliyhtiöksi, joka on rahapelien järjestämisen lisäksi myös merkittävä sponsori. Tämä yhteistyö 60–70 yhteistyökumppanitahon kanssa on aina vastikkeellista yhteistyötä yhtiön liiketoiminnan tavoitteiden edistämiseksi.

Useimmin sponsorointiyhteistyötä Veikkaukselle esittävät tahot tarjoavat näkyvyyttä ja esimerkiksi pääsylippuja omiin tapahtumiinsa, Veikkauksen yhteyspäällikkö Ville Peltoniemi valottaa.

– Sparraamme yhteistyötä ehdottavia tahoja 18-kohtaisella ”huoneentaululla”, jossa kysytään muun muassa, mitä kohderyhmiämme mahdollinen yhteistyö voisi tavoittaa, miten saavuttaisimme asiakkaitamme yhteistyöllä viestinnässämme esimerkiksi sosiaalisen median kanavissamme tai millaisia mahdollisia vaikuttajapersoonia yhteistyökuvio voisi tarjota.

Esimerkkinä onnistuneesta sopimuksesta Peltoniemi mainitsee rock yhtye Apulannan, jonka kanssa tehty yhteistyö palkittiin vuonna 2016 vuoden parhaana sponsorointitekona. Yhtye oli itse kiinnostunut nimenomaan Veikkauksen tuotoista hyötyvistä tahoista liikunnassa, urheilussa, tieteessä, taiteessa ja nuorisotyössä.

– Veikkaus ei itse tarvitse yhtiönä vastiketta, vaan haluaa tietää, miten vastikkeen voisi ohjata suoraan sen asiakkaille.

Lue lisää Ville Peltoniemen ajatuksista uusimmasta Fair Play -lehdestä: Fair Play -lehti 3/2017.


   
Urheilutoimittajain Liitto
«  Marraskuu   »
Ma Ti Ke To Pe La Su
 
 
 Tapahtuma
 
 Koulutus
 
 Kokous
 
 Ilmoittautuminen
 
 Hakuaika
 
 Fair Play -lehti
Kategoriat